ESP
 
Qui som Serveis Clients Projectes Canal () Contacte  
     
16 temporades de Ruta del Xató

NOTA DE PREMSA
30/04/2013 - Amb 16 anys a les seves espatlles, la Ruta del Xató es consolida com una de les iniciatives pioneres en la promoció d’un territori a través de la gastronomia

La Vil·la Casals - Museu Pau Casals, ha estat l’escenari escollit per la Ruta del Xató, la proposta de Turisme Gastronòmic de les comarques de l’Alt Penedès, el Baix Penedès i el Garraf, per donar per finalitzada la 16a edició d’aquesta iniciativa, pionera en apostar per la gastronomia per promocionar un territori.

L’acte s’ha dut a terme davant un centenar de persones, principalment restauradors integrants de la Ruta del Xató, empreses que ofereixen les seves propostes a través de la mateixa, representants dels municipis que integren el territori del Xató, i mitjans de comunicació. Ha comptat amb les intervencions del Sr. Elies Chacon, president de la Coordinadora de Gremis de la Ruta del Xató, entitat que organitza la Ruta del Xató, el Sr. Benet Jané, alcalde del Vendrell, i el Sr. Fermí Puig, actual ambaixador de la Ruta, al qual s’ha fet lliurament del tradicional morter de la Ruta, en agraïment a la seva tasca.

Elies Chacon ha agraït i destacat l’esforç que restauradors de les comarques fan anualment per donar suport a la Ruta del Xató, tot i la situació econòmica actual, ja que ells esdevenen l’ingredient clau de la Ruta del Xató. Amb el seu suport refermen la voluntat de seguir endavant amb aquesta iniciativa com un dels puntals per la restauració de la regió i element diferenciador respecte d'altres territoris. Chacon també ha volgut manifestar que en aquests 16 anys, allò que va néixer com a una iniciativa per promocionar una recepta, ha sabut anar-se adaptant, fins a convertir-se en un motiu per visitar les comarques. A la vegada, ha indicat que cal seguir en aquesta línia d’innovació i d’adaptació a la situació actual, per tal de poder seguir tirant endavant amb garanties la Ruta del Xató.

L’alcalde del Vendrell, el Sr. Benet Jané, que ha intervingut en nom dels municipis que formen part de la Ruta del Xató, ha volgut destacar un any més la importància passada i futura de la Ruta del Xató, com a dinamitzadora d’un gran territori que abasta aquestes 3 comarques. A la vegada, l’ha posat com exemple de col·laboració entre empreses privades i l’administració, un model de treball totalment vàlid i que ara més que mai és de plena actualitat. Benet Jané ha tingut també paraules d’agraïment envers a totes les empreses que han apostat i segueixen apostant per la Ruta del Xató com a element de promoció, gràcies a les quals aquesta proposta segueix ben viva.

La Ruta del Xató ha lliurat el tradicional morter de marbre a Fermí Puig, actual ambaixador i xef de reconegut prestigi, en reconeixement a la seva tasca de suport i difusió de la recepta del Xató. Puig s'ha compromès a continuar fent difusió i elaborant el xató en el seu restaurant, que inaugurarà properament a Barcelona.

Finalment s'ha fet una petita valoració de la temporada 2012-2013 de la Ruta del Xató. Així es referma la tendència de les darreres temporades pel que fa a principals canals de difusió de les seves propostes, amb una aposta clara per les xarxes socials, que segueixen prenent protagonisme al web tradicional com a canal de comunicació. Les xarxes socials de la Ruta han incrementat en quasi 2000 persones el seu nombre de seguidors, mentre que les visites al web s'han estancat sobre els 10.000 visitants.
En quant a la tipologia d’informació que cerquen els visitants al web, destaquen els restaurants i les notícies, seguides de ben a prop per les diferents escapades temàtiques. Entre aquestes, les que han obtingut més visites són per aquest ordre, les relacionades amb les Festes i Tradicions, Xató vora el mar, enoturisme, espais naturals, patrimoni i finalment la música i el xató.

Segons el seu origen el 51,5% dels visitants del web són de la ciutat Barcelona, el 7,61% de Madrid, i el 7,38% de Tarragona.
El grup de propostes turístiques més visitades són les que fan referència a les activitats relacionades amb senderisme i cicloturisme, presentades a l’anterior temporada (2011-2012). En el cas de les rutes senderistes descarregables a través de wikiloc, han tingut més de 4000 visites.

En l’apartat de les imatges, cal destacar que el banc d’imatges de la Ruta del Xató de la temporada 2012-2013, ha tingut més de 19.000 visualitzacions.

 
 Serveis  
 Consultoria de Marketing
   Plans de Marketing
   Assessorament estratègic
   Estudis de mercat
   Llançament de productes
   Estudis de Satisfacció de clients
   Suport a la comercialització
   Benchmark
 Disseny Gràfic
   Imatge corporativa i logotips
   Packaging
   Catàlegs i fulletons
   Anuncis i campanyes
   Cartelleria, stands, interiorisme
   Mailings i marketing directe
 Gabinet de Comunicació
   Plans de comunicació
   Plans de mitjans
   Marketing Relacional
   Creació de noticiables
   Recull de premsa
   Relació amb mitjans
 Internet
   Pàgines web
   Xarxes socials i web 2.0
   Newsletters i emailings
   Publicitat i posicionament Web
   Gestió de Xarxes Socials
   Creació canals corporatius en Xarxes Socials
   Captació seguidors en Xarxes Socials
 Organització d’esdeveniments
   Petit Format
   Gran format

 Clients per sectors  
   Alimentació
   Cellers
   Serveis bancaris
   Institucions
   Industrial
   Retail / Horeca
   Serveis
   Varis

 Empresa  

Serveis Parenthesis sectors       vinícola i enogastronòmic

      vCard Parenthesis



 
 Canal Parenthesis ()
Vídeos Fotografies   Notícies
 
Les Cerveres guanya el premi Taipei International Wine and Spirit 2015

El Pitch&Putt; més solidari

Descobreix l’arquitectura de La Carretera del Vi

La Nit Solidària del Rotary Club destinarà els seus beneficis a la restauració de la basílica de Santa Maria

Vins i Formatges, nou cap de setmana temàtic a La Carretera del Vi

© Parenthesis Marketing Consulting SL 2019 - Avís legal